Ameliyat Yara izi Tedavisi

Lazerle Ameliyat / Yara İzi Tedavisi

Ameliyat izleri genelde planlı yapılan ameliyatlarda daha az gözlenmektedir. Cerrahlar en az iz bırakacak şekilde kesinin boyutunu ve yönünü ayarlamaktadırlar. Fakat, acil ameliyatlarda örneğin kaza ve yaralanma sonrası acil girilen ameliyatlarda açık yaralara yapılan müdahalelerde kesi düzensiz olmakta ve dolayısıyla daha fazla iz kalmaktadır.

Ameliyat izleri cildin yapısına, genetik faktörlere, ameliyat kesisinin şekline bağlı olarak oluşmaktadırlar. özellikle iltihaplanmış ameliyat kesileri iz bırakmaktadırlar.

Ameliyat izleri cildi tüm tabaka olarak ilgilendiren bir sorundur. Sorun neredeyse deri altına kadar inmektedir. İşte kullanılan yöntemler bu tabakanın tamamına etki etmelidir.Fraksiyonel CO2 lazer ile ameliyat izi tedavisi tüm iz tedavilerinde olduğu gibi kullanılmaktadır. İzin derin olması nedeniyle her seansta üst kısımdan bir miktar derinliğe kadar inilip daha sonraki seansta bir alt aşamaya geçilir. Yaklaşık 6 seans kadar uygulama yapılabilir. üstteki fibröz ve sert dokular yavaş yavaş eritilmeye çalışılır. Ameliyat izi tedavisi bu anlamda biraz sabır isteyen bir uygulamadır.

Lazerle Tedavi Nasıl Yapılır?

Fraksiyonel CO2 lazerler bu izlerin tedavisinde 1 ay aralıklarla 6 seansa kadar uygulanmaktadırlar. Fraksiyonel CO2 lazer uygulamasından önce bölgeye lokal anestezik kremler uygulanır. Gerekirse cilt altı sınırlı uyuşturma yapılabilmektedir. Uygulama çok kısa sürer işlem anestezi nedeniyle ağrısızdır. İşlemden sonra bölge soğutulur. Bu bölgede ilk günlerde yanma ve hafif ödem gözlenebilmektedir. İyileşme süreci 1 ay kadar sürer. Ameliyat izi güneş gören bir alandaysa güneş koruyucu kullanmalısınız. Bölgeyi sadece nemlendirmek yeterlidir.